Pages

2011. március 20., vasárnap

Összehasonlító teszt: habos tej

A kávé nekem a napi öt (tíz?) perc luxust jelenti. Általában a reggeli után, egy megfelelően csendes pillanatban kerítek rá sort, sok tejjel és tejhabbal, cukor nélkül. A tejhab tényleg sok: még akkor is elég marad, ha a felét Nagylány lefetyeli el. A tejes-tejhabos kávé (latte macchiato) imádata a nászutunkra nyúlik vissza, Toszkánában annyira tökéletes kávékat szolgáltak fel reggelente, hogy már a hazafelé úton azt tervezgettem, honnan is szerzek majd az ottanihoz hasonló kávéscsészéket, tejhabosítót, illetve egy profi kávégépet. A tejhabosító már megvan, a csészéket végül az Ikeában lőttem (nem pont olyan, mint amit kinéztem, de az eredetileg teásnak kitalált bögrék dizájnja és űrtartalma végül is megfelel az elvárásainknak). Egyedül a kávégéppel kapcsolatban nem döntöttem, de előbb-utóbb ez is meglesz (bár a mostani nem akarja feladni a küzdelmet).

A kávé tehát nálunk HABBAL készül (Igazából sokkal több habbal, mint a nászúton). A megszokások könnyen rabul ejtenek, így külön  megörültem ennek a postnak, ami szerint nem kell minden nyaralásra magammal vinnem a kerámiabögrés habosítót. Ma reggel kipróbáltam, íme az eredmény.


Az elsőt a habosítóval készítettem, egy perc mikrózással, kb. 3/4 dl tejből. A csésze 3dl-es, a hab sok és krémesen sűrű. Percek múlva sem esik össze, ilyen, ahogy mi szeretjük.


A második adag tejet szintén egy percig mikróztam (mennyiség u.a.), majd egy fél literes kimosott ásványvizes palackba öntöttem (ujjakra vigyázni!), és jól összeráztam. A hab mennyisége kicsit kevesebb, legnagyobbrészt levegős, olyan vékonyka, törékeny-hab szerű. (Van ennek egyáltalán értelme?) Mindegy, utazáshoz ez a módszer pont jó lesz, és ha lesz késztetésem, kipróbálom kisebb befőttesüveggel, hátha a méret is számít.

Berregős tejhabosítókkal eddig nem volt szerencsém, egynek görbe volt a rúdja, egy másikba sehogy sem bírtam beleerőszakolni az elemet (2010, Magyarország, és mivel egy csomó gyerekjáték működik elemmel, még gyakorlatom is van...). Szóval, itthon ilyet nem használok. Anyuéknál van ilyen cucc, de csak elvétve sikerül vele normális habot készíteni, ami nem esik össze egy perc alatt. Majd ott berregek egy jót, meglátjuk, ma sikerül-e.

...






Berregés délután letudva. A hab kicsit több, mint a palackos módszernél, de közel sem olyan krémes, mint a habos-bögrével. Így a végkonklúzió szerint megérte megvenni a kerámia habosítót, a pörgettyű is használható, bár a végeredmény kevésbé luxus-érzetű, végül, ha más nincs, jöhet a palack-rázás. Csak, hogy ne maradjunk hab(verés) nélkül....

4 megjegyzés:

pesztó írta...

csak annyi, hogy létezik elektromos tejhabosító is, Teszter barátnőmnek van: inoxos, kiöntős, egy nemreklámozom kv-márka saját terméke, a márkaboltjukból kapta ajándékba, és nem nézegettem mit csinál a tejjel, de a végeredmény egészen harapnivaló hab! nyilvánvalóan a legdrágább (és leglustább) megoldás mind közül :)

Muffin írta...

jaja, olyannal még nem csináltam habot, de szívesen kipróbálnám egyszer. :-)

Névtelen írta...

az lenne a kérdésem, hogy ennek a habosítónak mi a neve, hol lehet kapni?a segítséget előre is köszi!!!

Muffin írta...

Szia! A poharas habosítót a Kikában vettem, most is lehet kapni, de biztos van más lakberendezési boltban is. A márkája a felirat szerint frabosk. Az elemest szintén sok helyen lehet kapni (pl. Spar).

Related Posts with Thumbnails